Baleset részletek


1998.08.19.   
Dunaújváros-Kikötõ
M62 158



23 óra körül tolatást végeztek Dunaújváros-Kikötõ állomáson, és e közben felvágták az 1. sz. váltót. Emiatt kisiklott a tehervonat utolsó 4 kocsija. Ezt nem vették észre és elindultak Dunaújvárosba. A siklott kocsik felszántották a II. vágányt. Rengeteg betonalj ill. a közeli útáajáró betonelemei összetörtek. Több helyen a siklott kocsik kerekei a levegõben voltak a keskeny töltés miatt. Akkora zajt csaptak, hogy a városban lakó vasutasok is felébredtek rá csak a mozdonyon nem hallottak semmit. A pálya mellett lakó kocsirendezõ az ablakból ,,Megállj! jelzést adott, de a gépen természetesen ezt sem látták. A nagy vonóerõt azzal magyarázták, hogy túl nehéz vonattal közlekednek, 15 ezrelékes emelkedõn. A Szergej hõtõvize is felforrt. A 62 út átjárójánál álló rendõrautó ijedten tolatott hátra az ugráló kocsik elõl ás az abban ülõk értesítették a vasútállomást is. A 6-os út fölötti híd elõtt néhány méterrel lévõ gyalogos átjáróban a kerekek ismét a levegõben mentek. Ha itt megbillen a szerelvény, lerántotta volna az útra az egész vonatot. Végül a visszavett bejárati jelzõ elõtt álltak meg a szerelvénnyel. A tönkretett pálya 8 km hosszú. Cserélni kell kb. 1500 betonaljat. Megrongálta a szerelvény a sínáramköröket és a síncsavarokat is.