1988.10.26.
Inárcs - Ócsa
424 287 + M41 2102
15,47-kor a 22803 sz. nosztalgiavonat megállás nélkül áthaladt Inárcs - Kakucs állomás III. sz. vágányán, majd a nyílt vonalon majdnem ütközött az Ócsa felöl menetengedéllyel közlekedõ 2834 sz. vonattal. A baleset elõzménye, hogy a nosztalgia vonatnak Dabas állomáson a szolgálattevõ átadta a 49. sz. írásbeli rendelkezést, mely értesítette a mozdonyszemélyzetet, hogy a 22803 sz. vonat Inárcs-Kakucs állomáson kitérõbe jár és megáll. A fordított állású gõzmozdonnyal közlekedõ vonat 15,32-kor indult el Dabasról és 15,47-kor kb. 30 km/h sebességgel kitérõben bejárt Inárcs-Kakucs állomás III. sz. vágányára. Behaladás közben a gépen tartózkodó egyik angol utas elesett és a mozdony személyzete õt próbálta felállítani. Ezért nem figyelték, hogy a forgalmi szolgálattevõ nem meneszti õket ill. miután észlelte, hogy a vonat lassítás helyett felgyorsul 40-42 km/h sebességre ,,Megállj jelzést adott a mozdony felé. Ez után utasította a váltókezelõt, hogy szaladjon a forgalmi irodába és a központi állítású egyenes állású 4. sz. váltót állítsa kitérõbe, nehogy a vonat felvágja azt. A kijárati váltókon való áthaladás után a két vonat észlelte egymást. Mindketten gyorsfékezést alkalmaztak a 2834 sz. vonat többször vészsípjelzést is adott. Kb. 150 m-re álltak meg egymástól. A 22803 sz. vonat 80 perc késéssel indult to-vább. A baleset felelõseit a MÁV saját hatáskörében vonta felelõsségre.