1980.06.30. 20:55
Siófok
M62 146
20,55-kor a 13 sz. Volán 2-es helyi járatú, GF- 22-68 frsz. Ikarus 260 típusú autóbuszát elgázolta egy Nagykanizsáról, tehervonattól gépmenetben Székesfehérvárra tartó mozdony a Darnai téri, jól mõködõ fénysorompóval biztosított átjáróban. A busz eleje és vége leszakadt, középsõ részét a mozdony 740 métert tolta maga elõtt. 20 személy – köztük az autóbusz vezetõje is – meghalt, 12 megsérült.
A fiatal, két hete vizsgázott mozdonyvezetõ az ütközés után kitépte a szalagot a mozdony órájából. A balesetért nem terhelte felelõsség. Az ütközés pillanatában 60 km/h sebességgel haladt a számára engedé-lyezett 100 km/h helyett. Sokkos állapotban szállították kórházba, majd több hónapig ápolták, mert idegöszszeroppanást kapott.
A 48 éves buszvezetõt csendes, megbízható embernek ismerték. A kaposvári volánnál dolgozott, de a nyári idõszakban kisegítõként volt Siófokon ugyanúgy, mint elõzõ évben. A baleset idején 13 órája volt már szolgálatban, ebbõl hat órát vezetett. Megállt a 70-es út és a vasút között, utóbbitól 22 méterre kialakított megállóban. felvette utasait, bezárta az ajtókat, majd továbbindult. Valószínõleg egy pillanatnyi kihagyás miatt nem vette figyelembe a fénysorompó tilos jelzését. A KRESZ tömegközlekedési jármõvekre elõírta, hogy azoknak a vasúti átjáró elõtt még a jól mõködõ fénysorompó esetén is meg kell állniuk. Sajnos õ ezt sem tette meg. Hibájáért életével fizetett.