1946.06.01. 13:10
Szigetszentmiklós - Szigetszentmiklós alsó
BHÉV LII 10
Fékezés nélkül egymásba ütközött a Ráckevére tartó személyvonat a vele szemben közlekedõ Tököl-röl érkezõ személyvonattal a két állomás közötti íves pályarészen 13,10-kor. Az ütközésben a Tökölröl értkezõ személyvonat vezetõje Berecz László és kalauza Szombati Pál, valamint egy utas életét vesztette. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a kora délutáni idõpontnak köszönhetõen aránylag kevesen utaztak a vonatokon, így ,,csak"" 7 utas szenvedett súlyos, 14 könynyebb sérüléseket. A romok eltakarítása és a pálya helyreállítása miatt azonban a forgalom csak másnap reggel indulhatott meg.
Négy nappal korábban, május 27.-én adták át a villamos felsövezeték új 3,4 km-es szakaszát Szegetszentmiklós-Gyártelep - Tököl között. Ezért május 28.-tól új menetrendet vezettek be a vonalon. Szõcs András, Szigetszentmiklós állomás forgalmistája azonban megfeledkezett a menetrendváltásról és a régi rend szerint 13,05-kor elmenesztette a Ráckevére tartó vonatot. Deme Pál HÉV motorvezetõ és Janicsek György váltókezelõ ugyan tudtak a megváltozott menetrendrõl, de feltételezhetõen (némi joggal) arra gondoltak, valamilyen okból az ellenvonat megkésett és majd a következõ állomáson lesz a kereszt. Mint néhány perc mõlva bebizonyosodott, tévedtek.
A szakértõk a már említett három vasutast hibáztatták a balesetért, de az 1948.07.01.-én a Pestvidéki Törvényszék-en tartott bírósági tárgyalásig, szabadlábon védekezhettek. A forgalmistát 3, a motorvezetõt 2, a váltókezelõt pedig 6 havi elzárásra ítélték és hivatásuk gyakorlásától mindhármukat 5 évre eltiltották.
Az LII típusu, 10 psz. villamos mozdonyt és a PII. típusú P 88 és P 141 psz. kocsikat a háborúban elpusztult, elveszett jármõvekkel együtt az 58106/I/1/1946.10.03. számú közlekedésügyi miniszteri rendelet alapján selejtezték..