1974.04.15. 0:30
Szajol
V43 1130
Az éjszaka folyamán az elõzõleg felvágott 23. sz. váltón 63 km/h sebességgel bejáró 1776 sz. tehervonat mozdonya és a 64 kocsiból álló vonat összes kocsija kisiklott, egymásra torlódott ill. felborult. A moz-dony a váltótól 216 m-re a bal oldalára dõlt.
A Törökszentmiklós felõl érkezõ tehervonat elõtt egy V43 sorozatú gép állt át az állomás VI. vagy VII. vágányáról a II. vágányra. Az útjába esõ 23. sz. váltó helytelen állását annak mozdonyvezetõje nem vet-te észre, mert a váltójelzõ nem volt kivilágítva és a váltó felvágás semmilyen zajjal nem járt. Ez után a II. vágányra akarták fogadni a 1776-t. Mivel váltóellenõrzést nem végeztek, ekkor sem derült ki a 23. sz. váltó felvágása. A behaladó tehervonat mozdonyának nyomkarimája megütötte a csúcssín hegyét, majd a két tõsín közötti részen folytatta útját, kiborulásáig magával rántva az aránylag nagy sebességgel haladó vonat kocsijait. Andics János Db-i mozdonyvezetõnek ideje sem volt a fékezésre.
A pálya 31 órán át zárva volt. A teherforgalom szünetelt, a személyszállító vonatok részben kerülõ útirányon, részben autóbuszos átszállással közlekedtek. A jármõveket a Budapestrõl és Debrecenbõl érkezett három, 600-as és 1000-es típusú, vasúti baleseti daru és a közútiõ segély emelte be ill. távolította el a pályáról.
A balesetért a váltókezelõt vonták felelõsségre a váltóellenõrzés elmulasztása miatt.