1977.12.04. 06:04
Taszár
M62 219
Taszár állomás II. vágányán áthaladó 4066/II. sz. vonat M62 219 psz. mozdonya és szerelvénye horzsolódott a 4079. sz. vonat a III. vágányon határon kívül álló OPW CSD 01 54 134 2815 psz. Gbs sor. jelzõkocsijával. A kocsi 1 tengellyel kisiklott és megrongálódott, az M62-es „B” oldala megsérült, de a gép szolgálatképes maradt.
Az M62-el továbbított 40, kocsi, 116 tengely 620 tonna terhelésû 4079. sz. vo-nat 5:54-kor érkezett az állomás II. vágányára. Jelzõkocsija megállás után kb. 7 m-el a biztonsági határjelzõn belül volt. A mozdony- és a vonatvezetõ a gép vezetõállását elhagyta, a szerelvény pedig ezek után 14-15 métert hátratolt.
A vizsgálat megállapította, hogy a jelzõkocsinak megálláskor mindenképpen a határon belül kellett megállnia, mert a szolgálattevõ a vágányutat csak akkor tudta feloldani, illetve akkor tudott a II. vágányra kijáratot adni, ha a jelzõkocsi hátsó tengelyével a biztonsági határjelzõn belül 7 m-re elhelyezett szigetelt sínen áthaladt. Azt is megállapították, hogy a vonat feloldása után a jelzõkocsi a 3 ezrelékes lejtõben 1,5 m-t elõbbre gurult, azaz kedvezõbb pozícióba került. A hátratolás tényét a mozdony- és a vonatvezetõ tagadta.
Forrás: MÁV Központi Irattár, Másodfokú fegyelmi határozatok gyûjteménye 11/78.mf