1989.06.29. 12:00
Mezõkovácsháza-felsõ
MDmot 3007
Mezõkovácsháza-felsõ megállóhelyen 1989. június 29-én, kb. 12 órakor – közvetlen az indulás után – kisiklott a 37032 sz. vonat 50 55 10-05 033-7 psz. Ax sorozatú kocsija. A jármû rendellenes mozgását a vezetõ jegyvizsgáló azonnal észlelte és a szerelvényt leintette, így a kocsi a siklás helyétõl a megállásig csak 16,9 métert tett meg. Személyi sérülés nem történt. A siklott kocsi a pályában kárt nem okozott, de azt 14 óra 45 percig elzárta, öt vonatnak összesen 218 perc késést okozva ezzel. Beemelését a mezõhegyesi vontatási kirendeltség segélykocsija a helyi Építõipari Szövetkezet autódarujának segítségével végezte.
A balesetet szenvedett szerelvény az MD 3007-es motorból, a Btx 033 psz. vezérlõ-kocsiból és a közéjük sorozott 3 db Bx-, illetve 1 db Ax sorozatú kocsiból állt, az esemény idején tolva közlekedett. Az 1. osztályú kocsi siklásának okát azonnal megtalálták. Megállapították, hogy hátsó forgóvázának menetirány szerinti elsõ fékháromszöge a csapszegek és a biztonsági sodrony elhasználódása folytán leszakadt, a sínre esett, és a jármû kerekeit a pályáról jobb irányba levezette.
A szerelvény alig néhány nappal korábban, június 23-án vett részt ún. részlegvizsgálaton, melynek során a fékrudazat csapszegeinek ellenõrzését is el kellett volna végezni. A kocsiszekrény emelésénél azonban észlelték, hogy a forgócsap tartó öntvénye repedt, így a vizsgálóbrigád neki fogott a hiba kijavításának. A hegesztés elhúzódása miatt azonban a fékrudazat és a csapszegek ellenõrzésére nem került sor, ennek ellenére a jármûvet a forgalomnak átadták azzal, hogy az minden tekintetben megfelel az elõírásoknak. A hibáztatott dolgozók ellen a MÁV eljárást indított.