1986.07.05. 17:20
Nyíregyháza - Nagykálló
M32 2017
A Nyíregyházáról Nagykállóra tartó 36126 számú, az M41 2131 számú gépbõl és 7 kocsiból álló személyvonat utolsó 5 kocsija (50 55 19-37 050-4; 50 55 29-17 049-8; 50 55 29-17 040-7; 50 55 29-17 045-6; 50 55 29-17 025-8) a 107/109 szelvényben 4-4 tengellyel kisiklott és az elsõ 2 kocsi kivé-telével oldalára dõlt. Két tengellyel siklott a vonat végén hidegen továbbított, szolgálatképtelen, Mátészalkára hazatérõ M32 2017 pályaszámú dízelmozdony is. A vonaton utazók közül 7 személy könnyebben megsérült, a pálya 27 óra idõtartamra elzáródott. Az utasokat az idõközben a helyszínre érkezett Bzmot 110 pályaszámú motorkocsi három fordulóval Nagykálló állomásra vitte. Innen a sérülteket a mentõk a Nyíregyházi Kórházba szállították, a sértetlen utasok pedig a vonatpótlóként megrendelt Volán buszokkal folytatták útjukat.
A siklott jármûveket a nyíregyházi segélykocsi 6-án helyezte a vágányra, az anyagárokba borult kocsikat a debreceni MD 601-es daru 9-én 17.45-re emelte be.
A kocsik vizsgálata során azokon a siklást okozó mûszaki hibát nem találtak, a jármûvek futásbiztosak voltak. A pálya ennél lényegesen rosszabb képet mutatott. A vizsgáló bizottság megállapítása szerint a baleset a vonat alatti vágánykivetõdés miatt következett be. A hibát a faaljas pályaszakasz általános mûszaki állapota, a sínvándorlást gátló Oetl kengyelek hiánya, a magas környezeti és sín hõmérséklet (32 °C, illetve 46 °C), és a nagy tengelytávú kocsik által a 24 méteres sínszálak végein egyszerre fellépõ erõs dinamikus igénybevétel együttesen okozta.
Forrás: MÁV Központ Irattár, AD.12161 sz. doboz, 6002/1986 sz. ügyirat