Baleset részletek


1977.01.27.   06:19
Inárcs-Kakucs  -  Ócsa
M41 2113




Inárcs-Kakucs és Ócsa állomások között, a 288+72. szelvényben lévõ fénysorompós átjáróban („Csíky” a hajdani bakter neve után) a 3737. sz. személyvonat M41 2113 psz. mozdonya a helyi ÁFOR telep Csepel 705D típusú, VL 65-05 frsz. nyerges tartálykocsijával ütközött. A 6:19-kor történt balesetben szerencsés módon csak a gépkocsivezetõ szerzett 8 napon belül gyógyuló, zúzódásos sérüléseket. A vonat mozdonya egy tengellyel siklott, ezt a „Hámános” 603. psz. daru emelte be. Munkájának köszönhetõen a pálya 10.54-kor felszabadult és a forgalom megindulhatott. Az üzemanyag-szállító tartálykocsi az ócsai ÁFOR teleprõl indult csúszós, jeges úton, sûrû ködben. Ráadásul sofõrje is elõször vezetett ilyen nehéz jármûvet. Nem jutott messzire, a telep kapujától alig néhány száz méterre, egy „S” kanyarban lévõ vasúti átjáróban az úttest jobb oldalán a vasúti pálya melletti szabványárokba csúszott a vontatóval. A fénysorompó ekkor még fehéren villogott. Megpróbálta elakadt jármûvét kiszabadítani, ám eközben kb. 5 perc telt el és a fénysorompó vörösre váltott. A 61,6 km/h sebességgel érkezõ személyvonat mozdony-, és vonatvezetõje mintegy 20 – 30 m távolságból észlelte az elõttük álló jármûvet. A vezetõ által alkalmazott gyorsfékezés nem vezetett eredményre, a vonat a gépkocsi vezetõfülkéjének bal sarkába ütközött és azt lelökte a sínekrõl. (A vasúti szakértõ megállapítása szerint az ütközés és a fékhatás kialakulása ugyanabban a pillanatban következett be.) A vonat mozdonya a gázolás helyétõl 150 m-re, a 287+24 szelvényben állt meg. A bíróság a gépkocsivezetõt vasúti közlekedés biztonsága elleni, gondatlanul elkövetett közlekedési vétségért 3500 Ft pénzbüntetésre ítélte.