1968.03.15. 13:03
Fényeslitke
V42 531 + M44 020
1968. március 15-én, 13 óra 3 perckor a Fényeslitke állomás II. vágányára behaladó 2396. számú mozdonyvonat (V42 531 pályaszámú), a 6. számú átszelési váltón 20 km/h sebességgel ütközött az ûrszelvényében álló I. számú állomási tartalékkal (M44 020). A villamos mozdonyon önköltségben Záhony állomásra utazó vonatkísérõ, látva a vágányútjukban álló dízelmozdonyt „hirtelen elhatározással” a V42-es bal oldalán az ajtót felrántva kiugrott és az II. számú vágányból kiágazó csonkavágányra zuhanva mindkét bokáját eltörte. Az M44-es villamos mozdony felõli ütközõje és „vonóhorga”, illetve a V42-es menetirány szerint bal oldali ütközõje, „vonóhorga” és mellgerendája megsérült, 2 transzformátor kivezetése eltört, a gépcsoport elmozdult.
Közvetlenül a gépmenet behaladása elõtt a forgalmi szolgálattevõ utasításellenes rendelkezése alapján vonatátállítást végeztek a nyíltvonal felé. A már útban lévõ vonatot veszélyeztetõ tolatási mozgás beszüntetésérõl a tolatásvezetõ azután sem értesítette a tolatócsapat tagjait és a mozdonyvezetõt, miután erre a szolgálattevõtõl utasítást kapott, állítása szerint azért, mert nem gondolta, hogy mozdonyvezetõje önállóan, jelzésadás nélkül is folytatja az elõre megbeszélt tolatást. Az érintettek fegyelmi felelõsségre vonásban részesültek.
Forrás: MÁV Központi Irattár AD.12715 számú doboz, 4480/1968. számú ügyirat,
Magyar Vasutas 1968.04.16. Baleseti Krónika.