1970.10.22. 11:30
Kelenföld
424 037
11,30-kor a kelenvölgyi sorompónál lévõ 5a. sz. váltón kisiklott a Bátaszék - Bp.-Déli pu. között közle-kedõ személyvonat mozdonya, kalauz és egy személyszállító kocsija. Az utasok és a MÁV személyzetének tagjai közül nyolcan súlyosan, kilencen könnyebben megsérültek. Egy 15 éves tanuló életveszélyes sérüléseket szenvedett, melyekbe 28-án a kórházban belehalt.
Mint kiderült, a balesetet a gép elsõ futókereke nyomkarimájának túlzott kiélesedése okozta. A Bátaszék fûtõházhoz tartozó gép utolsó revíziójára augusztusban került sor. Itt a kopás még a tõrésen belül volt, bár ezt nem az erre rendszeresített szerszámmal (kaptával) mérték, mivel az nem volt a fûtõháznak, hanem egy házilag barkácsolt valószínõleg nem túl pontos eszközzel.
A rendõrség a vizsgálat megállapításai alapján vádemelési javaslatot tett az ügyészségen D. J. mõszaki fõintézõ ellen, mert a vizsgálatot a saját maga által készített mérõeszközzel végezte el ahelyett, hogy kért volna egy hiteles kaptát. (Ezt biztos nagyon egyszerõ lett volna beszerezni).