1907.04.12. 10:00
Dorozsma
Az Orsova-Budapest között közlekedõ 703. sz. gyorsvonat 10,00-kor, áthaladás közben, mõszaki hiba miatt kisiklott az állomáson. Négy utas meghalt, harmincan megsebesültek.
A vonat 9,50-kor indult Szeged állomásról, ahol a nagy zsúfoltságra való tekintettel három plusz kocsit soroztak a szerelvény végére. Dorozsma állomás elõtt fékezni kezdett az elrendelt sebességkorlátozás miatt, majd behaladt az állomásra. Mozdonya, ennek szerkocsija valamint az utána sorozott pakli- és postakocsi rendben áthaladt az 5. sz. váltón. A bejáró vonatot a váltó mellett fogadó váltóõr ekkor észlelte, hogy megnyílt a váltó a vonat alatt. Próbálta azt egyenesbe visszaállítani, de ez természetesen nem sikerülhetett. A posta után sorozott hálókocsi így félrebillenve bal kitérõben folytatta útját, magával rántva a többi kocsit és az idõközben derékban kettétört postakocsi egy részét is, melynek másik fele a mozdonyon maradt. A siklott hálókocsi jobb oldalára kezdett dõlni, de ezt megakadályozta a közben a kerekeire rázuhanó étkezõkocsi. A vonat immár több darabban, két vágányon folytatta útját, majd a leszakadt vonatrész ütközött az elõtte álló salakkal és homokos kaviccsal rakott két teherkocsival. A 12 kocsis vonat 8 kocsija siklott és hatalmas összevisszaságban helyezkedett el az állomás területén. A Szegeden besorozott három kocsi állva maradt. A forgalmat csak másnap reggel sikerült újra indítani. A roncsolódott kocsikat külön tehervonat szállította Pestre, a MÁV budapesti (valószínõleg a mai Északi) fõmõhelyébe.
A balesetet a vonat 3. kocsijának elsõ forgóvázából kiakadt biztosító lánc okozta, mely ki-tépve egy darabot az 5. számú váltóból, és átállította azt a vonat alatt.