| TÁBLA |
JELENTÉSE |
 |
MEGÁLLÁS HELYE. ÁLLOMÁSOKON, MEGÁLLÓHELYEKEN A SZEMÉLYSZÁLLÍTÓ VONATOK MEGÁLLÁSI HELYÉNEK MEGJELÖLÉSÉRE HASZNÁLJÁK. |
 |
EGYSZERŰ ÚTÁTKJÁRÓJELZŐ. Fokozott figyelésre hívja fel a figyelmet, és mellette a Figyelj-jelzést kell adni. |
 |
KÜLÖNLEGES ÚTÁTJÁRÓJELZŐ. 300m-el AZ ÁTJÁRÓ ELŐTT KELL ELHELYEZNI ÉS A KÜRT HASZNÁLATÁT VONJA MAGA UTÁN. |
 |
FÉNYSOROMPÓT ELLENŐRZŐ ÚTÁTJÁRÓJELZŐ. Csak a vonat közeledésekor jelez. A fénysorompó az út felé Megállj jelzést ad. |
 |
FÉNYSOROMPÓT ELLENŐRZŐ ÚTÁTJÁRÓJELZŐ. Vagy nincs a közelben vonat, vagy - ha van vonat - a fénysorompó használhatatlan. A mozdonyvezető az első szolgálati helyen jelenteni köteles. |
 |
FÉNYSOROMPÓT ELLENŐRZŐ ÚTÁTJÁRÓJELZŐRE FIGYELMEZTETŐ TÁBLA. Az útátjárójelző előtt legalább 150 m-re van. |
 |
TOLATÁSI HATÁR. AZT A PONTOT JELÖLI, AHONNAN MÁR CSAK ENGEDÉLLYEL LEHET TOLATNI. |
 |
ÁRAMSZEDŐT LE! 30m-el AZ ELŐTT KELL KITENNI, AHOL AZ ÁRAMSZEDŐT LE KELL ENGEDNI. |
 |
ÁRAMSZEDŐT FEL! 30m-el AZ ELŐTT KELL KITENNI, AHOL AZ ÁRAMSZEDŐT FEL KELL ENGEDNI. |
 |
FŐMEGSZAKÍTÓT KI! 30m-el AZ ELŐTT KELL KITENNI, AHOL A FŐMEGSZAKÍTÓT KI KELL KAPCSOLNI. |
 |
FŐMEGSZAKÍTŐT BE! 30m-el AZ ELŐTT KELL KITENNI, AHOL A FŐMEGSZAKÍTÓT BE KELL KAPCSOLNI. |
 |
VILLANYMOZDONY ÁLLJ! OTT KELL KITENNI, AHOL A MOZDONNYAL MEG KELL ÁLLNI. |
 |
VÁLTÓN BALRA HALADÓ VILLANYMOZDONY ÁLLJ! OTT KELL KITENNI, AHOL A MOZDONNYAL MEG KELL ÁLLNI. |
 |
VÁLTÓN EGYENESEN HALADÓ VILLANYMOZDONY ÁLLJ! OTT KELL KITENNI, AHOL A MOZDONNYAL MEG KELL ÁLLNI. |
 |
VÁLTÓN JOBBRA HALADÓ VILLANYMOZDONY ÁLLJ! OTT KELL KITENNI, AHOL A MOZDONNYAL MEG KELL ÁLLNI. |
 |
KIEGÉSZÍTŐ JEL. A "VILLANYMOZDONY ÁLLJ" JELZÉSEK ETTŐL A TÁBLÁTÓL ÉRVÉNYESEK, HA A SZERELVÉNY TOLVA KÖZLEKEDIK. |
 |
ÁRAMSZEDŐT LE, FŐMEGSZAKÍTÓT KI, VILLANYMOZDONY ÁLLJ JELZÉSEK ELŐTT 250m-el HELYEZIK EL. |
 |
FÁZISHATÁR. 50m-el A FÁZISHATÁR ELŐTT KELL KITENNI. |
 |
A PÁLYÁN MUNKÁSOK DOLGOZNAK! A MUNKAHELY ELŐTT FÉKÚT TÁVOLSÁGBAN KELL KITENNI ÉS FIGYELJ JELZÉST KELL ADNI AZ ELHALADÁSKOR. |
 |
LASSÚMENET 5km/h SEBESSÉGGEL. |
 |
LASSÚMENET 10km/h SEBESSÉGGEL. |
 |
LASSÚMENET 20km/h SEBESSÉGGEL. |
 |
LASSÚMENET 30km/h SEBESSÉGGEL. |
 |
LASSÚMENET 40km/h SEBESSÉGGEL. |
 |
LASSÚMENET 50km/h SEBESSÉGGEL. |
 |
LASSÚMENET 60km/h SEBESSÉGGEL. |
 |
LASSÚMENET 70km/h SEBESSÉGGEL. |
 |
LASSÚMENET 80km/h SEBESSÉGGEL. |
 |
LASSÚMENET 90km/h SEBESSÉGGEL. |
 |
LASSÚMENET 100km/h SEBESSÉGGEL. |
 |
LASSÚMENET KEZDETE. |
 |
LASSÚMENET VÉGE. |
 |
JÁRHATATLAN PÁLYARÉSZ ELŐJELZŐJE, MELY FÉKÚTNYI TÁVOLSÁGBAN VAN ELHELYEZVE. |
 |
JÁRHATATLAN PÁLYARÉSZ KEZDETE. |
 |
Ha az érkező vonatot nem lehet beengedni a szolgálati helyre, a V-betűs jelző mellett kézijelzéssel Megállj-jelzést kell adni. |
 |
FÉKÚT ELEJE! A kétvágányű pálya állomása előtt azt jelzi, hogy az állomás előtt a helytelen vágány mellett csak hívójelzést adó bejárati jelző van. |
 |
TŰZVESZÉLY JELZŐ! Csak a nyílt pálya és a rakodó-, ill iparvágány azon részének elején kell alkalmazni, ahol a pálya közelében gyúlékony anyag van. |
 |
A különleges jelző hótoló menetek részére táblát a hófúvás veszélyének kitett pályarészek útátjárói előtt 30 m-re van mindkét irány felől. A jelzőnél az ekelapot és a jégtörő sarkantyúkat fel kell emelni, és csak az ellenkező iránynak megfelelő jelző mellett szabad visszaengedni. |
 |
A figyelmeztető jeleket jelyszíni őrzés alatt nem álló, nem biztosított nyíltvonali váltók előtt általános fékúttávolságban kell felállítani. A nyíl a váltó szabványos állását mutatja. A váltóhoz legfeljebb 15 km/h sebességgel lehet közelíteni, és csak akkor lehet gyorsítani, ha a váltó szabványos állásban áll. |
 |
Űrszelvénybe nyúló létesítményre figyelmeztető jel. A nyíl a benyúlás iránya felé mutat, és a létesítmény űrszelvénybe nyúló részére van felfestve. |
 |
Nagyfeszültségre figyelmeztető jel. Alkalmazását az E. 101. sz. Utasítás szabályozza |
 |
Villamos távvezeték biztonsági övezetére figyelmeztető jel. A vasúti pályát keresztező nagyfeszültségű villamos távvezeték szélső vezetőjétől mindkét irányban, 750 kV feszültség esetén 40 m, 400 kV feszültség esetén 28 m távolsában kell elhelyezni. A két tábla között napi max 3 órát szabad tartózkodni. A táblán szereplő szám azt a magasságot határozza meg, ameddig a vezeték még biztonságban megközelíthető. |
 |
A szerelvény villamos fűtés alatt áll! A kocsik közé belépni, a kapcsolatot megbontani, vagy a kocsik alatt javítást végezni tilos. A villamos kapcsolásokat végző dolgozó teszi ki a feszültés alá helyezés előtt a domború ütközőre, és onnan csak a feszültségmentesítés után veheti le. |
 |
FEDEZŐJELZŐVEL NEM RENDELKEZŐ MEGÁLLÓHELYRE FIGYELMEZTETŐ TÁBLA. |
 |
BEJÁRATI JELZŐRE FIGYELMEZTETŐ TÁBLA 2 m-el A JELZŐ ELŐTT. |
 |
ELŐJELZŐVEL NEM RENDELKEZŐ BEJÁRATI JELZŐRE FIGYELMEZTETŐ TÁBLA 2 m-el A JELZŐ ELŐTT. |
 |
ELŐJELZŐ; 100 m. |
 |
ELŐJELZŐ; 200 m. |
 |
ELŐJELZŐ; 300 m. |
 |
ÜTKÖZŐBAK ELŐJELZŐ; 50 m. |
 |
ÜTKÖZŐBAK ELŐJELZŐ; 100 m. |
 |
ÜTKÖZŐBAK ELŐJELZŐ; 150 m. |
 |
VÁGÁNY VÉGE JELZŐ, AZ ÜTKÖZŐBAKON HELYEZIK EL. |
| Figyelj! | egy hosszú hang (-) |
| Vonat állt meg a bejárati jelző előtt! A jelzést menetrendszerint közlekedő vonat mozdonyvezetője köteles adni, ha a vonatot a bejárati jelzőnél megállították. | két hosszú hang (--) |
| Tolatást megkezdeni! | három hosszú hang (---) |
| Tolatást megszűntetni! | két hosszú, egy rövid, egy hosszú hang (--.-) |
| A vonat indul! A jelzést a tolómozdony nélkül légfékezéssel közlekedő nem személyszállító vonatok mozdonyvezetői indulás előtt és áthaladás közben, személyszállító vonatok mozdonyvezetői nyíltvonali rendkívüli megállás esetén indulás előtt kötelesek adni. | egy rövid hang (.) |
| A féket húzd meg! A jelzést a mozdonyvezető a sebesség csökkentése céljából köteles adni tolatás közben. A jelzés elhangzása után a kézifékek kezelésére kijelölt vonatkísérők kötelesek a rendelkezést végrehajtani. | három rövid hang (...) |
| A féket erszd meg! A jelzést a mozdonyvezető a sebesség növelése céljából köteles adni tolatás közben. A jelzés elhangzása után a kézifékek kezelésére kijelölt vonatkísérők kötelesek a rendelkezést végrehajtani. | egy hosszú, egy rövid, egy hosszú hang (-.-) |
| Vészsíp-jelzés. A jelzést légfékezéssel közlekedő vonat mozdonyvezetője köteles adni, ha megállapítja, hogy a légfékberendezés nem működik. A kézifékes vonatrészen szolgálatot teljesítő vonatkísérő a jelzés elhangzása után köteles a kéziféket azonnal meghúzni, a légfékes vonatrészen szolgálatot végzők először a vészfékváltót, utána a kéziféket kötelesek meghúzni. | A féket húzd meg többszőr egymás után (... ... ...) |
| A vonatot vészfékkel állították meg! A jelzést légfékezéssel közlekedő vonat mozdonyvezetője köteles adni, ha a vonat a vészfék meghúzása miatt állt meg. A vonatkísérők kötelesek megállapítani a vészfék meghúzásának okát, s annak megfelelően cselekedni, majd a vészfékváltót alapállásba állítani. | A féket ereszd meg kétszer egymás után (-.--.-) |